مقدمه:
با اینکه این روزها همهچیز از موبایل گرفته تا ساعت مچی، پر شده از اپلیکیشنهای تقویم و برنامهریزی، اما هنوز خیلیها سررسید رو رها نکردن. شاید چون نوشتن با خودکار روی کاغذ یه حس دیگه داره، یا شاید چون هیچ باتریای لازم نیست تا برنامه روزتو ببینی! سررسیدها هنوزم بین مدیرها، دانشجوها، برنامهریزها و حتی آدمای روزمرهنویس، جای محکمی دارن.
بدنه مقاله:
۱. سررسید فقط یک تقویم نیست
سررسیدها معمولاً امکاناتی بیشتر از یک تقویم ساده دارن؛ مثل صفحات یادداشت، برنامهریزی هفتگی، جداول مالی، رویدادهای مهم و... همین باعث میشه هم کاربرد شخصی داشته باشن، هم اداری و تبلیغاتی.
۲. ابزار تبلیغاتی بیرقیب
برای کسبوکارها، سررسید یه ابزار بازاریابی کلاسیکه. وقتی لوگو، شعار و اطلاعات تماس برند روی سررسید چاپ میشه و یه سال کامل روی میز مشتری میمونه، یعنی تبلیغی موندگار با هزینهای منطقی.
۳. حس نوشتن روی کاغذ، چیزی کم نداره
نوشتن با دست باعث افزایش تمرکز، خلاقیت و حتی حافظه میشه. خیلیا ترجیح میدن کارهاشون رو روی کاغذ بچینن، نه توی گوشی. مخصوصاً وقتی بخوان از حواسپرتیهایی مثل نوتیفیکیشنها دور باشن.
۴. شخصیسازی، یکی از برگهای برنده سررسید
از جلد چرمی گرفته تا رنگ نخ صحافی، چاپ طلاکوب یا نقرهکوب، درج نام افراد یا شرکتها؛ همه اینا باعث میشن سررسید یه هدیه کاملاً اختصاصی و خاص به نظر بیاد.
نتیجهگیری:
با وجود همه پیشرفتهای دیجیتال، سررسید هنوزم یه انتخاب جذاب، کاربردی و دوستداشتنیه. چه برای هدیه دادن، چه برای برنامهریزیهای شخصی یا سازمانی. چون بعضی چیزا هر چقدر هم تکنولوژی پیش بره، هنوزم رنگ و بوی خودشونو دارن.
منبع: https://mojrian.net/